Running to the embassy: Philadelphia en Washington DC

donderdag 18 november 2010

Philadelphia en Washington DC

16-05-2010

Om 8 uur 's ochtends verzamelden we ons in de lobby van het Columbus Circle Hostel. Daar ontmoete ik de rest van de groep. Het waren twee meisjes uit Engeland, een Duitse jongen, twee Australische meiden en een man uit Australie. Onze tour guide is Adam, een jongen/man van 23 jaar uit de staat New York. We rijden in een splinter nieuw busje en mogen zelf de muziek kiezen.

Nadat we een van de groepsleden hadden opgehaald bij een ander hotel vertrokken we naar Philly. De autotocht van New York naar Washington zou 4.5 uur duren. Onderweg stopten we bij een service station om te ontbijten. In Amerika zijn die zoveel beter, je kunt er allerlei soorten koffie en warme chocolade melk kopen en ook nog eens slushies! Als ontbijt kocht een mega cinnamon roll, slechte keus want het was zo ontzettend machtig en plakkerig! Aangekomen in Philadelphia raadde Adam ons aan om een Cheesesteak te proberen. Eerst bezochten we de Liberty bell, daarna een mooi park en later genoten ik en twee andere meiden van het zonnetje op een terrasje.

Op weg naar Washington DC kwamen we door een paar staten. Dat betekend dat ik al in de volgende staten ben geweest: Delaware, Pensylvania, New York, New Jersey, Washington DC & Maryland. Hopelijk komen daar nog meer bij Laughing

In Washington D.C. zijn de straten naar de Amerikaanse staten vernoemd. Judith, Katrien en ik probeerden alle vijftig staten op te noemen (wat ons natuurlijk niet lukte). Adam zei dat hij ze allemaal kon noemen met de hoofdstad erbij ook! Pracht kerel ;)

Na te hebben geparkeerd in Washington liepen we meteen naar het Washington Monument. Washington is een stuk ruimer opgezet dan New York. Er is een regel dat geen enkel gebouw hoger mag zijn dan het Washington monument (en die is 169 meter hoog). Het bestaat uit twee kleuren steen omdat ze halverwege geen geld meer hadden om door te bouwen. Rondom het monument staan vijftig Amerikaanse vlaggen.

Waar ik mij echt heel erg op verheugde was een bezoek aan the white house. Je kent het natuurlijk alleen maar van tv en van foto's en ik was benieuwd of het in het echt ook zo indrukwekkend zou zijn. Dat was het inderdaad! Het voelde heel erg speciaal om er eindelijk te zijn. De vlag hing op de top. Dat betekende dat Obama thuis was. Helaas hebben we hem niet gezien! Sealed Adam zei voor de grap dat iemand die over het hek springt wel z'n respect zou krijgen, maar hoogwaarschijnlijk ook iets anders.. een kogel Tongue out Er stonden namelijk twee snipers op het dak.

Als derde bezochten we The World War II Memorial. Een heel mooi monument met een vijfer en pilaren voor elke 50 staten. Erachter lag the reflection pool waar normaal water in staat. Helaas was er door een lek in het bassin geen water. Daarna werden de foto's ook gelijk een stuk minder mooi Frown In ieder geval een goede reden om later nog eens Washington te bezoeken Wink

Met z'n allen liepen we naar het Abraham Lincoln memorial. Hier binnen is een heel groot beeld van hem te bewonderen. Heel imposant! Boven het beeld was een mooie tekst te zien: In this temple, as in the hearts of the people for whom he saved the Union, the memory of Abraham Lincoln is enshrined forever.

Omdat het al een beetje laat werd bracht Adam ons naar Georgetown. Daar aten we met z'n allen bij een gezellig restaurant genaamd Uno. Het hele restaurant was leuk ingericht met allemaal foto's. Omdat ik een groot ontbijt had genomen nam ik alleen broccoli en cheddar kaas soep.

Het was een erg gezellige dag geweest maar ik was net een zombie!