Running to the embassy: Duitse muziek

donderdag 18 november 2010

Duitse muziek

Ieder mens heeft wel eens tijden dat het emotioneel wat minder gaat.

Muziek is mijn hele leven een groot steunpunt geweest. Wetenschappelijk bewezen is dat muziek ervoor zorgt dat in de hersenen endorfine vrijkomt, een substantie die een pijnstillende werking heeft. Zo zorgen deuntjes dus voor een groter geluksgevoel. Een ander onderzoek wees uit dat muziek ons ook motiveert. Luisteren naar muziek die we leuk vinden, helpt ons om zaken iets gemotiveerder aan te pakken. [x]

Mijn iPod touch heb ik altijd bij mij, deze zit bomvol filmpjes en muziek. Als ik zenuwachtig ben voor een toets, sollicitatiegesprek of een sociale situatie zoals school luister ik naar mijn favoriete muziek.

Hier enkele nummers waar ik vaak naar luister voor een oppepper. Ik vind Duits zo'n mooie taal en kan het ook aardig begrijpen, voor diegenen die dit wat moeilijker vinden heb ik een Engelse vertaling erbij gezet.



Een mooi nummer met een goede tekst en een goede videoclip. Ik kan deze wel tien keer achter elkaar bekijken.
[x]


Mijn meest favoriete Duitse nummer ooit. De tekst is zo ontzettend positief en mooi. Prachtige beat en zang.
[x]


Een up-tempo lied dat heel vaak op de radio voorbij kwam en elke keer moesten ik en mijn collega Ilse lachen om dit stukje:  Es tobt der Hass, da vor meinem Fenster. Het lijkt namelijk net alsof hij Es tobt der Hamster, vor meinem Fenster zingt.
[x]


[x]


We werden helemaal doodgegooid met de lied. Maar dat neemt niet weg dat het een ijzersterk nummer is.
[x]


 Als laatste dit grappige lied van rapper Sido, met een zeer originele clip!
[x]

1 opmerking:

Noelle zei

Oh echt geweldig. Ik ben altijd al verliefd geweest op Duitse muziek, en nu al helemaal natuurlijk, nu ik er woon :) Mijn favoriete artiesten zijn zeker weten Xavier Naidoo en Söhne Mannheims (in Maart geven ze een concert in Amsterdam!!). Ook Cassandra Steen vind ik geweldig!! Leuke blog, helemaal mijn ding :D