Running to the embassy: De reis is begonnen!

woensdag 17 november 2010

De reis is begonnen!


Omdat ik even niet weet waar ik over zou kunnen schrijven, leek het mij leuk om hier een stuk reisverslag te plaatsen wat ik terug in mei geschreven heb. Helaas ben ik in Chicago gestopt met schrijven dus heb maar een paar stukjes. Het is leuk om terug te lezen hoe ik er destijds over dacht, want uiteindelijk vond ik New York wél heel tof!

15-05-2010

Hoi allemaal!

Ik ben veilig aangekomen in Amerika en heb het al heel erg naar mijn zin Laughing


Op Schiphol kon je merken dat de beveiliging ook aangescherpt was. Zo moet je nu voor vertrek alvast een aantal vragen beantwoorden. Omdat ik alleen was en nogal een lange reis zou gaan maken duurde dit bij mij wat langer. Ik moest al mijn bevestigingen voor hotels en vluchten laten zien!

De vlucht duurde ongeveer 7 uur en 40 minuten. Aan boord kregen we een nogal vieze maaltijd, namelijk een broodje, salade en een bakje met aardappeltjes, kip en spinazie. Maar dan met tomatensaus erover heen..



Toen de piloot over de intercom aankondigde dat we het Amerikaanse luchtruim waren ingevlogen besefte ik pas hoever ik van huis was!  De landing was heel erg ruig. Het hele vliegtuig ging heen en weer! Surprised Ik kneep hem wel een beetje haha Tongue out

De douane viel mij heel erg mee. Ik had echt verwacht dat het uren zou duren. De vrouw die mij hielp was erg aardig. Zij vroeg mij weer dezelfde vragen als in Amsterdam; waar ik naar toe zou gaan, wie de reis betaald had e.t.c.

Aangekomen op het John F Kennedy vliegveld boekte ik meteen een shuttle naar Manhattan. De chauffeur reed echt als een bezetene en de toeter geluiden vlogen je om je oren. Je zag allemaal typisch Amerikaanse huizen aan de kant van de weg en vooral heel veel Amerikaanse vlaggen. Wat ik mij kan herinneren is dat we langs het kerkhof reden en ik mij erover verbaasde hoe groot het was! Echt ongelofelijk veel graven.

Het hostel waar ik de eerste nacht door zou brengen was nogal oud en vervallen. Op zich maakte het niets uit omdat ik er toch maar 1 nacht zou zijn. Ik ben 's middags nog naar buiten gegaan om New York te verkennen maar kon de metro helemaal niet vinden. Er was een etens-festival bezig waardoor het erg druk was op straat. Je kon overal eten kopen bij straat tentjes.

Na een eind gelopen te hebben kwam ik bij Times Square uit. Het was echt meeega druk, vooral omdat het zaterdag was. Ik heb nog geen foto's van New York gemaakt. Dat komt later als ik weer terug ben. Wink Het is veel groter dan ik had gedacht. De stad is echt zeer overweldigend. Ik moet er nog echt mijn weg vinden. Je hoort echt meer dan drie ambulances in een half uur en ik hoop altijd maar dat het verkeer snel aan de kant gaat!

Ik heb het gevoel dat ik mijn eerste dag in New York een beetje verpest heb. Ik wilde graag een videocamera kopen dus ik ben helemaal naar 34th street gelopen. Helaas was de winkel gesloten op zaterdag dus ik heb nog geen camera Frown Gewinkeld heb ik nog niet. 's Avonds liep ik als een zombie rond omdat ik nog niet aan de tijdzone gewend was. Als avondeten had ik een soft ijsje omdat ik helemaal geen leuk tentje kon vinden. Of het was mega druk, of het was echt een restaurant met mega prijzen.

Na wat wel een uur leek te duren kwam ik weer terug bij het hostel. De rest van de avond heb ik in bed doorgebracht! Ik kon niet wachten tot de tour zou beginnen! Laughing Eerlijk gezegd was ik stiekem wel blij om New York weer te verlaten. Was echt te overweldigend!

4 opmerkingen:

Tine zei

veel plezier!
x

Jorien zei

Leuk stuk, ik ben benieuwd naar de rest!

Liesewiesje zei

Was leuk om te lezen :D

Jan zei

Ah supervet!
Heel veel plezier ook verder! :D