Running to the embassy: Shenandoah National Park

zondag 28 november 2010

Shenandoah National Park

Shenandoah National Park op 18 mei

Op dag vier reden we door Shenandoah National Park, een van de hoogste en mooiste delen van de Appalachian Mountains. Dit mooie stuk natuur schoon ligt maar 120 kilometer van de drukte van de nationale hoofdstad af. Je schijnt een ontzettend mooi uitzicht te hebben wanneer je de Skyline Drive neemt, alleen hebben we daar niets van gezien, er was namelijk een heel dichte mist!







We reden door de diepe bossen, kwamen geen beren tegen maar wel een schattig klein konijntje aan de kant van de weg. 

Voor de lunch had onze tour guide sandwiches gekocht bij een grote supermarkt. Ze smaakten net zo lekker als ze er uit zagen!



Na de lunch reden we een stuk verder het park in waar we het schilderachtige Dark Hollow Falls pad zouden volgen. Aan het eind van de wandeltocht van ongeveer 1.2 kilometer met steile afdaling zagen we de mooie waterval. De weg terug naar boven was best vermoeiend omdat het zo zeer steil was maar zo de moeite waard!






Met mede-groep genoot Katrien


Na de wandeling reden we verder naar het Dickey Ridge bezoekerscentrum, de mist was ondertussen al wat weggetrokken.




Aan het eind van de dag hebben we ongeveer 510 kilometer gereden verdeeld over zes uur. We kwamen 's avonds aan op de camping waar we in een cabin sliepen met onze slaapzakken. Ik ben totaal geen natuur mens als het om insecten etc. gaat. Ik slaap liever in een hotel waar ik geen kans heb om langpootmuggen en spinnen tegen te komen in de kamer en de douchefaciliteiten!

Er waren heel veel motten en andere insecten. Ik stond in het midden van de kamer toen een van de meiden een langpootmug op de deurpost zag. Mijn vlucht instinct nam over en het eerste wat ik wilde doen was mijzelf onder de dekens verstoppen maar toen besefte ik dat er alleen slaapzakken lagen. Toen raakte ik pas echt in paniek en wilde ik naar buiten rennen maar de deur was dicht. Je hoort wel eens dat vliegtuigpassagiers in paniek de gordel niet open krijgen, dit had ik met de deur! Ik kreeg de deur niet open omdat ik niet besefte dat ik aan het slot draaide en hem dus sloot. Je moest namelijk een houten balk omhoog doen. Toen ik het doorhad was ik helemaal in paniek, ik stond buiten helemaal van slag.. Naderhand kon ik er wel om lachen.. 



Geen opmerkingen: