Running to the embassy: Op avontuur in Mammoth Cave National Park

dinsdag 30 november 2010

Op avontuur in Mammoth Cave National Park

Mammoth Cave National Park op 21 mei 2010

Op dag zeven van de groepsreis verlieten we Nashville en reden we naar het grootste ondergrondse grottenstelsel ter wereld, Mammoth Cave National Park. Het doet zijn naam eer aan want het bevat meer dan 585 kilometer aan gangen en tunnels. En dan komen er nog dagelijks nieuwe gangen bij.

Voordat we de grotten gingen ontdekken genoten we eerst van een lunch omgeven door eekhoorns.




Na de lunch hadden we even de tijd om in het bezoekerscentrum rond te snuffelen voordat de tour begon. Als eerst kregen we een verhaal te horen van een park ranger over hoogte, claustrofobie en meer. Dat begon al goed haha. We werden met de bus midden in het bos afgezet waar we de grotten binnen zouden gaan. De deur gaat open en wat zie ik?! Grote zwarte spinnen in de deuropening en op het plafond. Eerste reactie: OH MIJN HEMEL!!



Ik wilde eigenlijk niet meer naar binnen

Maar natuurlijk moest ik naar binnen, kon moeilijk daar in mijn eentje achterblijven. Een meid die achter mij liep zei 'Look down, look down'

Toen ik dat had overleeft begon het avontuur pas echt, ze hadden niet overdreven. Het was echt smal en best glad. Ik heb ook nog eens hoogtevrees dus ik vond het hartstikke eng allemaal!

Onderweg kwamen we de "Frozen Niagara" tegen, met allemaal stalagmieten.

De volgende foto's zijn gemaakt door Konrad, een Duitser uit de groep.



Kon niet wachten tot ik weer de buitenlucht op mocht snuiven!

Dat ging ook niet zonder problemen. Ik loop die grot uit, honderden, HONDERDEN vlinders!! Enge rot beesten!!!!! Ze verdeelden zich allemaal in groepjes, ik wist niet hoe snel ik naar de bus moest sprinten! Al die bezoekers lachen natuurlijk!

Hier een foto die mijn Duitse vriend heeft gemaakt, ik plaats hem terwijl er een rilling over mijn rug loopt..


Naderhand bezochten we met een groepje de Historical entrance, tot het jaar 1921 was dit de enige plek om de grotten binnen te gaan.


Na deze avontuurlijke middag reden we verder naar Louisville, Kentucky waar we aten bij Bluegrass brewing company. Ik nam een heerlijke hot brown sandwich omdat ik iets typisch wilde eten. Het was werkelijk heerlijk!

Maaltijd van vriendin Judith
 


Helaas regende het buiten. Terug op de camping besloten ik, Judith en Mel uit Australiƫ de was te gaan doen in de wasserette wat ik natuurlijk helemaal "geweldig" vond (herinneren jullie nog dat bericht over de was doen?). We waren werkelijk super lang in de wasserette, ik denk wel twee en een half uur! Pas laat kwamen we erachter dat er ook een hottub op het terrein was!

Na de was te hebben gedaan liep ik terug naar de cabin. Ik heb nog steeds geen rationele verklaring voor wat er toen gebeurde.. plotseling verloor ik mijn evenwicht (zomaar uit het niets..) en probeerde ik nog het stapelbed vast te pakken om niet te vallen. Om een of andere onverklaarbare reden lukte dat niet en viel ik recht in de koffer van vriendin Judith!! GELUKKIG viel ik niet op haar verzameling shotglaasjes! Dat was zo raar.. ik voelde mij gewoon goed maar opeens kon ik niet meer rechtop blijven staan.

Rond drie uur 's nachts besloten we om toch maar te gaan slapen om om half zeven weer fris en fruitig klaar te staan om richting Chicago te vertrekken.

2 opmerkingen:

Rinah zei

Oh...mij zal je nooit in een grot zien. Was het koud daarbinnen?

The FourOhSeven zei

oh wow! hell of a trip