Running to the embassy: Great smokey mountains

maandag 29 november 2010

Great smokey mountains

Great Smoky Mountains National Park op 19 mei 2010

Foto gemaakt door vriendin Judith

De planning van vandaag was om naar het Great Smoky Mountains nationale park te rijden, daar te lunchen en vervolgens het Oconalufttee Indiaanse dorp te bezoeken. Het gehele aantal kilometers op deze dag was 350 kilometer.

Het gebergte heet zo omdat er vaak nevel over de toppen van de bergen hangt.

Veel weet ik niet over dit park te zeggen. We hebben geluncht vlakbij het bezoekerscentrum, daar schrokken ik en een ander meisje ons een ongeluk omdat er spinnen in het gras waren.




's Middags liepen we een klein stuk door het bos om bij Cataract Falls te komen, een nogal armzalige  waterval. De wandeling er naar toe was wel mooi :)

 








Grens North Carolina en Tennessee
 Later die middag liepen we een stuk van de Appalachian trail. Een 3500 km lang wandelpad door het Appalachen gebergte. Het pad begint in de staat Georgia en eindigt in de staat Maine. Onderweg kom je door Georgia, North Carolina, Tennessee, Virginia, West Virginia, Maryland, Pennsylvania, New Jersey, New York, Connecticut, Massachusetts, Vermont en New Hampshire.

Stukje Appalachian trail

Wel erg korte toiletten!

Nog later die middag mochten we kiezen, Het Oconalufttee Indiaans dorp bezoeken of paardrijden. Vriendin Judith (die ik voor de reis nog niet kende) haalde mij over om mee te gaan paardrijden. Ik vond het doodeng! Ik had het gevoel dat ik van het paard zou gaan vallen omdat het nogal heen en weer ging. Boven op een steile heuvel ging het paard heel dicht bij de rand staan, toen kneep ik hem wel een beetje hihi. Ik vroeg aan de jonge man die ons leidde of we nou eigenlijk in Tennessee waren of in North Carolina, hij gaf het antwoord maar ik was zo nerveus dat ik het meteen weer vergeten was haha. Ik vertelde hem nog dat ik het leuk vond hoe hij praatte, hij had echt een accent en zei steeds ma'am tegen ons.

's Avonds aten we bij restaurant the Cracker Barrell in Waynesboro. Een erg gezellig restaurant wat helemaal leuk was ingericht. Het eten smaakte erg lekker! Ik ben dol op mais en kip <3 Ze hadden er ook een heel leuke gift shop met Amerikaanse producten.


We sliepen weer op een KOA camping in Cherokee, wederom in een cabin. De camping had een heel mooi zwembad, helaas hadden we geen tijd om hier gebruik van te maken. Later hoop ik nog eens dezelfde plaatsen te bezoeken en dan zou ik zeker weer gebruik maken van KOA campings :)

2 opmerkingen:

Rinah zei

Wat een prachtige omgeving en natuur! Ik zou hier graag wel een keer naar toe willen!

Jan zei

Bedankt voor je lieve reactie!
&Wat tof dat je daar bent zeg,
omg haha ja spinnen, daar kan ik ook echt absoluut niet tegen!