Running to the embassy: The rollercoaster at New York New York in Las Vegas

dinsdag 14 september 2010

The rollercoaster at New York New York in Las Vegas


Na heel lang twijfelen had ik toch een kaartje gekocht voor deze achtbaan. Ik moet zeggen dat hij mij 100% meeviel, ik vond hem hartstikke leuk. Hij is inderdaad hoog, maar ik had niet zo'n "vlinder gevoel" bij de afdalingen als bij bijvoorbeeld de Space mountain. Op sommige stukken gaat de achtbaan 107 kilometer per uur, de rit zelf duurt minder dan drie minuten dus voor je het weet is het weer voorbij. Sla deze niet over, krijg je later echt spijt van :) Je hebt namelijk een geweldig uitzicht als je erin zit!

In het NY NY hotel staat de weg naar de achtbaan met voetstappen op de grond aangegeven.

Met 14 dollar per persoon is deze achtbaan is erg duur, maar erg leuk om gedaan te hebben. Al schokt de achtbaan als een bezetende, eet dus naderhand ipv er voor haha ;) Ook is het handig om te weten dat je quarters nodig hebt voor de kluisjes, je mag namelijk geen tassen meenemen. Je krijg je geld niet terug (zorg dus voor genoeg quarters!), in het kermis-gedeelte voor de achtbaan staan een paar wissel machines.

Er is de mogelijkheid om een actie foto te kopen die je gelijk naar je e-mail kan sturen. Dit is zeker een leuk souvenir voor later :)

De prijs mag dan wat aan de hoge kant zijn, ik zou er zo opnieuw ingaan!

Leuk weetje: Dit is de achtbaan waar Grissom uit CSI Las Vegas in ging aan het eind van de aflevering Friends & Lovers uit seizoen 1 (vijfde aflevering)


On-ride video

1 opmerking:

Klaartje zei

Brr, ik heb het niet zo op rollercoasters :-)