Running to the embassy: Las Vegas: Een stukje Parijs in Amerika

donderdag 16 september 2010

Las Vegas: Een stukje Parijs in Amerika

Eiffel Tower Ride

140 meter boven de grond heb je werkelijk het meest fantastische uitzicht over the Strip. Dit is dan ook een perfecte plek om foto's te maken en van de fonteinshow te genieten. Let wel op dat er meestal een sterke wind staat daarboven en dat het echt heel hoog is. Niet bepaald iets voor mensen met hoogtevrees (zoals ik). Toen ik een kaartje ervoor kocht wist ik niet dat het zo hoog was en stond ik daar boven met mijn ogen dicht en met zweethanden tegen het hek aan omdat ik per se de fonteinshow wilde filmen.

Het is goedkoper om gedurende de dag een bezoek te brengen. Na half acht 's avonds betaal je namelijk vijf dollar meer.

Ondanks het verschil in de prijs raad ik het zeker aan om 's avonds te gaan, omdat dan alle lichtjes aan zijn waardoor je een magisch uitzicht hebt :) Ook kun je vaak kortingsbonnen vinden in boekjes zoals de monorail gids en het Vegas magazine.

Informatie
  • Dagelijks geopend van 9.30 tot 00.30 uur.
  • De entreeprijs voor volwassenen is 10 dollar. Na 19.30 kost het vijf dollar meer.  Als je weinig tijd hebt kun je ook een Express Pass kopen voor 22 dollar, je mag dan sneller naar boven.. 
Het uitzicht vanuit de toren

Geen opmerkingen: