Running to the embassy: De kaakchirurg

woensdag 2 maart 2011

De kaakchirurg

Vandaag is eindelijk mijn verstandskies eruit gehaald. Ik zeg eindelijk omdat ik dit al veel eerder had moeten doen. In 2009 ging ik voor een controle naar de tandarts waar hij mij op het hart drukte dat het kon gaan ontsteken. Omdat ik zo'n angsthaas ben en zulke dingen zo lang mogelijk uitstel zei ik dat ik dit wel na mijn tweede stage in Duitsland en mijn vakantie in Amerika zou laten doen. Nou je raad het al, bij de eerste controle in 2011 zat die verstandskies er nog! Hij wilde er eigenlijk niet meer over beginnen omdat hij geen vervelende zeurende man wilde zijn, maar drukte mij toch op het hart dat het het beste was om hem weg te laten halen.



De reden waarom ik het zo lang uitstelde was dat ik het niet bij de tandarts wilde doen. Ik wilde het niet associƫren met die praktijk. Gelukkig zei hij dat het beter was dat de kaakchirurg het zou doen. Waarop ik blij verkondigde: Ja! Dat wil ik.

Mijn vader was niet zo enthousiast over zijn kaakchirurg ervaring in Geldrop dus ging ik op zoek naar een ander ziekenhuis. Mijn oog viel op het Sint Jans gasthuis in Weert omdat de dokters er aardig uitzagen (alsof dat iets uitmaakt haha). Ik hoopte stiekem op een bepaalde arts omdat hij goede recensies op het internet had gekregen.

Op het moment dat ik de behandelkamer inliep zag ik dat hij de gene was! Ik helemaal blij natuurlijk ;)

Uiteindelijk is het mij 100% meegevallen, de verdoving deed geen pijn en de behandeling ook niet. Vond het zelfs wel grappig om alles te horen. Het "leukste" is het verdoofde gevoel. Voor vandaag deed ik alles bij de tandarts zonder verdoving, vanaf nu laat ik mezelf niet onnodig pijn meer lijden!

Het verbaasd me echt dat ik zo'n goede ervaring had, gisteren bleef ik laat op omdat ik heel erg nerveus was. Normaal val ik haast flauw als de tandarts klaar is met de controle. Lezers met angst voor het onbekende, uiteindelijk blijft het altijd mee te vallen! :)

Geen opmerkingen: