Running to the embassy: Welcome (back) to New York City!

dinsdag 11 januari 2011

Welcome (back) to New York City!

Traveling I only stop at exits
Wondering if I'll stay
Young and restless
Living this way I stress less
I want to pull away when the dream dies
The pain sets in and I don't cry
I only feel gravity and I wonder why


Helaas komt aan alle leuke dingen een eind en zo kwam ook de dag dat we terug keerden naar de stad waar het allemaal begon, New York. Ik kan oprecht zeggen dat het een van de beste dingen is die ik ooit heb gedaan. De groep was geweldig, iedereen kon goed met elkaar opschieten en we hadden zoveel lol. Zelfs de meest normale dingen zoals winkelen bij Walmart, samen ontbijten, naar het toiletgebouw om te douchen & koffie halen bij een tankstation waren een feest :)  Het afscheid viel ons allemaal zwaar.. Aan het begin denk je, ah twee weken, dat is super lang! Maar wanneer je elkaar vaarwel zegt realiseer je pas dat het heel kort is, dat de tijd vliegt als je veel plezier hebt.

Gelukkig hoefde ik nog lang niet naar ons geliefde landje terug (wist je dat Nederland 230 keer in de VS past?!) ;)

Al moet ik wel heel eerlijk zeggen, ik zag er een beetje tegenop om nog zoveel tijd in New York door te brengen.. gelukkig bleven enkele meiden van de groep en vriendin Judith nog een paar daagjes in New York! 

Onze reisgids Adam zette ons af bij het Columbus Circle hostel.

 Omdat ik alleen in zo een immens grote stad zou zijn leek het mij beter leek een ander hostel te boeken in een drukker gedeelte van de stad. Aangezien ik al in kon checken bij het andere hotel nam ik afscheid van de groep en begon ik aan de 2,5 kilometer lange wandeling naar het Big Apple hostel. Geen pretje met een enorm zware koffer achter je aan! Ik was dan ook immens blij wanneer ik ein-de-lijk Times Square zag en ik mijn koffer kon dumpen. :D

Ik heb werkelijk geen idee wat ik op die dag verder gedaan heb.. Als ik mijn fotocamera moet geloven ben ik om twee uur 's nachts cupcakes gaan halen bij Magnolia bakery en heb ik om half vier 's nachts nog in een pashokje van een of andere winkel gestaan welke ik niet meer herken van de foto! Ik denk dat de camera verkeerd ingesteld was en dat het eerder rond 11/12/01 uur was.


Die avond ontmoette ik Judith, Laura en Hannah voor een etentje. We bezochten de Whole Foods waar ze een heel groot aanbod natuurlijk en organisch voedsel hebben. Ook kun je er lekker gezond eten wat ik zeker aanraad! Zelf genoot ik van een overheerlijke tikka masala met rijst, perfection!

Na het avondeten smulden we van onze Magnolia Bakery cupcakes bij the Avenue of the Americas in de buurt van Rockefeller center.

Morgen meer over New York!

Geen opmerkingen: