Running to the embassy: New York, New York

woensdag 12 januari 2011

New York, New York

Op zondag kwam ik vroeg mijn bed uit om te gaan ontbijten met de meiden. De dag ervoor had ik de Pure Grace douchegel van Philosophy gescoord bij de Sephora op Times Square. De geur word omschreven als de schone geur van zeep en water, frisse licht, witte katoenen lakens en als het ene witte t-shirt dat beter aanvoelt dan de rest. Elke keer als ik deze douchegel gebruik denk ik meteen terug aan de koude kleine badkamer van het hostel waar ik enkele zeer verfrissende douches heb genomen.



We zouden elkaar bij het Plaza hotel ontmoeten. Op internet had ik opgezocht hoe ik moest lopen maar was onderweg toch enkele keren fout gelopen. Het nadeel is dat je nooit goed kunt zien of je nu naar het noorden of zuiden loopt. Zo moest ik bijvoorbeeld van 72nd naar 73th street (ik zeg maar wat) alleen liep ik de verkeerde kant op, naar 71st street dus.

Uiteindelijk nam ik telefonisch contact op en ontmoette ik ze bij een fontein tegenover de Apple store op Fifth avenue. Zelf gebruik ik vaak google maps om de namen van restaurants/winkels terug te vinden. Zo zocht ik naar de Apple Store en "liep" ik naar het lunchcafé wat Green Cafe bleek te heten :) Daar at ik een paar heerlijke pannenkoeken met aardbei.


Na de lunch gingen Hannah en Laura hun eigen weg en besloten Judith en ik naar Central Park te gaan om de Museum Mile te lopen. Dit is het stuk van Fifth avenue waar een aantal grote musea zich bevinden. Zorg wel dat je goed uitgerust bent want het is een aardig eind lopen! Gelukkig staan er genoeg bankjes langs het park. Mensen die Gossip Girl volgen vinden het zeker leuk om even te stoppen bij het Metropolitan Museum of Art :)


Na een korte stop in het Guggenheim museum liepen we samen naar het Jaqueline Kennedy Onassis Reservoir waar je een mooi uitzicht hebt op de skyline. Als je geluk hebt kom je ondertussen knappe hardlopers tegen zonder shirt ;)

Geen opmerkingen: