Running to the embassy: Kwallen = monsters

zondag 5 december 2010

Kwallen = monsters

Deze keer geen real-life foto bij het bericht, ik kan zelfs niet naar kwallen kijken, ze zijn veel te eng. Het liefst zou ik willen dat alle kwallen uitsterven, of beter nog, er nooit geweest waren!

Tijdens mijn stage in Santa Susanne, Spanje bezocht ik Blanes met een lijnboot. Op de terugweg zag ik een bruine kwal ongeveer dertig meter van het strand af, er waren mensen dichtbij het strand aan het spelen en ik kreeg de kriebels. Kon het niet aanzien, hoop dat die kwal niet dichterbij kwam!


Mijn angst voor kwallen heeft een grote consequentie, ik zwem liever niet in de zee. Zelfs in Nederland voel ik mij niet op mijn gemak. In Spanje ging ik enkele keren de zee in maar was altijd angstig en gespannen vanwege de mogelijkheid een kwal te zien in het water. Bij Santa Christina was een werkelijk prachtig strand met heel doorzichtig water. Zwemmen heb ik daar wel gedaan maar kon ik dat maar doen zonder angst, nervositeit en een drang om het water uit te gaan :(


Ik zou later op CuraƧao heel graag met dolfijnen willen zwemmen maar word er al nerveus van als ik eraan denk. Ze zwemmen daar namelijk gewoon in de zee en kwallen kunnen daar ook voorkomen. Ook van die heel giftige met tentakels die wel vijftig meter lang kunnen worden! (rot monster!)


Een tijd geleden bezochten mijn vader, moeder en oma het strand in Nederland en maakten foto's van de honderden kwallen die aangespoeld waren en gestorven waren. Dat vond ik wel zielig, hoop maar dat ze niet na kunnen denken!

[X]
Zelfs getekende plaatjes (ja, ook die roze) geven me de kriebels! Kan mij nog goed herinneren dat op de basisschool iemand een kwal op het schoolbord had getekend en ik een drang had om de tekening uit te vegen!

Helaas droom ik de laatste tijd heel vaak over ze.. bijvoorbeeld dat ik in het water ben en mij ergens aan vasthoud omdat ik niet durf verder te gaan en niemand helpt mij, ze vinden dat ik die kwallen gewoon op moet pakken en weg moet gooien (as if..!)
Volgens sites op het internet betekent het voorkomen van deze gevaarlijke en onaantrekkelijke schepsels (ik noem ze liever monsters) in je droom een waarschuwing dat je op je hoede moet zijn voor verborgen problemen die voortkomen uit een voorstel waarover je al twijfelt. Wees voorzichtig.

Een kwal in je droom staat voor pijnlijke herinneringen die nu naar boven komen.

Er kan een verborgen agressie zitten in een aspect van een relatie of situatie.

Aan de andere kant kan deze droom betekenen dat je te weinig eigenwaarde hebt.

Niet erg positief dus!

Dromen jullie ook wel eens vaker over dezelfde dingen? En zijn jullie ook zo bang voor kwallen en andere zeedieren als ik?

2 opmerkingen:

Judith zei

@ Nee klopt, de 'gevaarlijke' achtbanen waren niet open. Niet gek ook, aangezien er centimeters sneeuw op lag haha!

Jorien zei

Ik ben ook niet zo verzot op kwallen... Die getekende vind ik wel erg leuk trouwens, maar echte... nee die hoef ik niet!