Running to the embassy: Eindhoven rocks!

vrijdag 26 november 2010

Eindhoven rocks!

In plaats van zaterdag had ik vandaag een vrije dag en die besteedde ik in Eindhoven samen met mijn goede vriend Stijn en zijn beste vriend Scott.  Eindhoven is een stad van mijn hart, het centrum is altijd zo gezellig en er zijn veel leuke winkels en restaurants. Zou morgen al verhuizen als het kon! Stijn had van te voren al op hyves gezegd dat ze mij iets wilden vragen en ik had werkelijk geen idee waarover.Het zou koud worden zonder neerslag, hierdoor kon ik mijn warme Uggs aan, op mijn hakken lopen zou ik echt niet trekken!

Lees verder voor een uitgebreid verslag van deze leuke dag in Eindhoven!


We ontmoette elkaar bij de V&D waar we meteen gingen lunchen bij de La Place, later hoorde ik dat mijn moeder er op dat tijdstip ook aan het eten was met haar vriendin. Als lunch had ik een apfelstrudel met vanillesaus, een broodje met kip-kerrie en een latte macchiato. Dankzij de kortingsbonnen was het niet duur.. Uiteindelijk kwamen we bij de kwestie aan, ze vroegen aan mij of ik de beheerster van een toekomstig facebook en twitter account voor een nieuwe stichting die homo feesten zal gaan organiseren wilde worden! :D Natuurlijk zei ik ja! Het zal super zijn om Stijn en de anderen vaker te zien :) en als ik naar de plannen luister weet ik zeker dat het een succes zal zijn. Tegelijkertijd was ik gevleid dat ze hiervoor aan mij dachten! De planning is dat ergens in 2012 het eerste feest is, dat betekent dat alles nog in de kinderschoenen staat.

Na de lunch liepen we samen de stad in waar we een oud klasgenootje tegenkwamen, altijd leuk :)! Bij de coolcat keek ik verlangend naar de leuke party kleding en bij de sneaker winkel Britain kreeg ik de pijnlijkste schok ooit van een trapleuning, niet normaal hoe hard het te horen was!

Voor een overzicht van Eindhoven bezoek je deze website: youropi. In een zijstraatje van de Hermanus Boexstraat ligt eigen stekje woonsfeerkado's, nu helemaal in Kerstsfeer natuurlijk. Je kunt het niet missen door de gezellige muziek die de nietsvermoedende shoppers naar binnen probeert te lokken. Echt een pareltje!

Na het afscheid liep ik langs de blob naar de grote Selexyz boekenwinkel. Normaal loop ik hier altijd even binnen om in de kookboeken te bladeren zonder iets te kopen, maar dit keer kocht ik het boek Taart! voor elke gelegenheid van Petra Achtien omdat ik er al een tijdje op aasde. Het is een leuk vormgegeven boek met duidelijke recepten voor cupcakes en taarten bijgevuld met mooie (en vooral lekker uitziende) kleuren foto's. Natuurlijk liet ik het voor de gelegenheid inpakken met leuk Sinterklaas papier wat er meteen weer afgereten werd bij thuiskomst haha.


Zomer, winter, herfst en lente. Elk seizoen heeft zijn eigen kleuren en smaken die volop inspiratie bieden voor de lekkerste taarten en cupcakes. Aan de hand vna deze vier seizoenen en tal van feestlijke gelegenheden vind je in het boek de mooiste recepten. Voor taarten en cupcakes geheel in je eigen stijl. De basis- en sta-voor-staprecepten maken je op een eenvoudige manier wegwijs in de kleurrijke wereld van taarten en cupcakes. Begeleid door inspirerende foto's waardoor je meteen aan de slag wilt.

De Bijenkorf
v.l.n.r. Red velvet, speculaas & champagne
Bij de bijenkorf in Eindhoven kocht ik drie cupcakes van het merk Lily's cupcakes. De red velvet cupcake heeft een lichte cacaosmaak met een creamcheese topping, deze vond ik het minst van de drie maar dat ligt vooral aan mijn persoonlijke smaak. Ze kostten €2,25 euro per stuk.

MAC Cremesheen Fanfare
Met flits
Zonder flits
Bij de MAC counter werd ik heel goed geholpen door een jonge vrouw die mij twee verschillende lipsticks opdeed, uiteindelijk koos ik voor de kleur Fanfare. Mijn andere MAC lipstick (Modesty) is bijna op dus het was tijd voor een nieuwe. Een cremesheen lipstick niet zo lang zitten als een matte lipstick maar een matte lipstick is geen goed idee aangezien ik heel droge lippen heb. Echt een ramp want ik zit constant aan de velletjes te trekken waardoor mijn lip gaat bloeden en het super pijn doet, stopt dit mij? Oh nee! Echt een zenuw tick.



Na deze aankoop paste ik een ring bij Swarovksi maar kocht hem niet, wilde hem alleen even proberen. Noem het kinderachtig maar ik vind het grappig om mezelf als een welvarende jonge vrouw voor te doen in winkels, al heb ik geen geld om iets te kopen ;) Bij de Dior zocht ik naar een pot Dior Creme Abricot omdat deze goed schijnt te zijn voor nagelriemen, uiteindelijk bleek het bij de make-up afdeling te staan. Geen wonder dat ik hem niet kon vinden! Ik was op zoek naar een grote pot maar het bleek in werkelijkheid een mini potje van 10 gram te zijn.. 22 euro vond ik toch een beetje prijzig, Het voelde wel lekker aan op mijn nagelriemen en volgens de verkoopster maakt het je nagels langer en roziger. Denk dat ik toch de Lush lemony flutter koop als ik ooit eens in Den Bosch kom.

Na het shoppen was het hoogtijd om naar huis te keren, gelukkig haalde ik net de bus zodat ik geen half uur langer hoefde te wachten! Thuis kon ik nog even mijn vader zien voordat hij een week vertrok naar Slovakije. Hij is nu samen met Mark, de eigenaar van een toekomstige naturistencamping én hond onderweg om spullen naar de camping te brengen.

Over mijn werk, het was honderd procent meegevallen, ze hadden er werkelijk niets van gezegd, we hebben zelfs nog gelachen over het "kookeiland incident". Had op mijn tweede dag de vloer geschrobd en was vergeten om het putje weer dicht te doen. Toen ik het kookeiland weer op z'n plek wilde zetten kwam het wieltje in het putje terecht en kantelde het hele ding naar voren, GELUKKIG was mijn collega er snel bij en hield ze het tegen. In de lades bevonden zich hele bakken met allerlei soorten poeder, als dat op de grond was gevallen was het werkelijk een ramp geweest! "gelukkig" was de enigste schade een kapotgevallen glas.

Als laatste, als jullie ergens een spelfout zien staan, wees dan niet bang om mij erop te wijzen, dan verander ik het. Ben niet zo heel goed in spelling *schaam*

Nu ga ik werken aan het volgende Amerika artikel :)

Geen opmerkingen: