Running to the embassy: Serious request 2010: Eindhoven de gekste!

zaterdag 1 januari 2011

Serious request 2010: Eindhoven de gekste!

Zaterdag 18 december was het dan eindelijk zover! Serious Request 2010 zou beginnen! De drie DJ's Giel, Gerard en Coen zouden tot en met 24 december opgesloten zitten in het glazen huis zonder eten en drinken, het enige wat zij mochten nuttigen waren soms lekkere en soms vieze fruit en groentesapjes. 

Eerste dag Serious Request


Na mijn werkdag afgerond te hebben besloot ik meteen naar het Glazen huis te lopen, daar ging ik in de rij staan en zag ik Marco Borsato vijf meter van mij af staan! Ik heb een zwak voor die man :)


Na een tijdje lukte het mij om vooraan te komen, achter het persvak. Het was zo koud!! Ik had een jurkje aan met daaronder een legging met sportschoenen, ik zou na het Glazen huis namelijk meteen doorgaan naar het Kerstbal van mijn dansschool! Op een gegevensmoment kwam er een klein meisje naast mij staan die zich ertussen drukte, ze deed heel druk en sprong een keer van het hek precies op mijn voet! Omdat het zo koud was deed dat natuurlijk super pijn! Als dat mijn kind was geweest had ik er wel wat van gezegd.


Om ongeveer kwart voor negen kwam prinses Margriet er aan om het huis te sluiten. Ik was erg enthousiast want wanneer krijg je nu de kans om iemand van het Koninkrijks Huis te zien? Ze was wel erg nerveus dacht ik te horen, maar dat zou ik ook zijn ;)


Tijdens het sluiten stond de camera van binnen op het publiek gericht en zag je mij ook staan. Prinses Margriet had trouwens een erg mooie outfit aan, al riep iemand in het publiek, heeft ze een vuilniszak aan?!

Niet zo lang erna kwam Katja Schuurman binnen tijdens de sing-along van Philips. Hierdoor merkte bijna niemand haar komst, iedereen stond naar het podium aan de andere kant van het plein gedraaid. Katja is erg slank en heeft een mooie bos krullen. 





Snel na haar komst strompelde ik (ondertussen voelde ik mijn voeten niet meer) naar de dichtstbijzijnde bushalte om naar het Kerstbal te gaan, daar was het erg gezellig en hebben we van een paar mooie dansen kunnen genieten :)

Een paar dagen later kwam Dennis Weening ook slapen in het huis, weer was ik na mijn werkdag naar het huis gegaan en had daar gewacht tot ik vooraan kon komen. De sing-along van die dag van Angels van Robbie Williams <3. Ook voor Dennis heb ik een zwak ;) 




Sing-along
 






Het liedje Konijntje van Kud - Aka the Junkies werd gedraaid en Coen ging helemaal los met een knuffelkonijn, zo grappig xD



Guus Meeuwis was ook een slaapgast alleen ik had besloten meteen na mijn werk naar huis te gaan, ik ken Guus Meeuwis toch niet. De volgende ochtend besloot ik eventjes langs te lopen en stond er bijna niemand. Guus was al wel op, toen de Zumba lessen begonnen ben ik snel gepeerd omdat ik naar mijn werk moest!



Op de laatste dag van Serious Request wilde ik graag naar het eindconcert. Aangezien het om half vijf zou beginnen met Marco Borsato (Marco!!) besloten we de trein van half vier te nemen, alleen dit plan viel in het water toen onze auto niet weg kon rijden door de sneeuw!

We kwamen hierdoor pas om half vijf in Eindhoven aan en misten hierdoor Marco die Rood zong :( De rest kregen we gelukkig wel mee :) Marco zong ook binnen, 1 van mijn favoriete nummers van hem. Vroeger toen ik hem nog niet live had gezien had ik het lied op mijn iPod en beeldde ik mij altijd in dat ik bij een concert van hem was en ook met mijn armen zwaaide ;) Ook Ik leef niet meer voor jou is een van mijn favorieten met een ijzer sterke intro.

Na het optreden van Marco liepen we naar het Glazen huis zelf en gingen daarna naar een Irish pub omdat we geen zin hadden in de kou te staan om Alain Clark en Ilse de Lange te zien. We houden eigenlijk niet zo van Nederlandse artiesten, behalve van Bløf & Marco.

Tegen de tijd dat Guus Meeuwis ging optreden stond het helemaal vol, hierdoor moesten we helemaal omlopen en konden we het podium niet meer zien. Gelukkig was er wel een scherm, het was nog steeds gezellig. Ik en mijn broertje besloten Café Usine in te lopen en daar het einde van Guus af te wachten met een lekker glas glühwein en koffie met slagroom.



Bløf die welkom thuis zong terwijl de jongens het huis verlieten en zich naar het podium begaven was werkelijk prachtig, het was zo mooi, ik kreeg tranen in mijn ogen. En dan die eindstand!! De tranen stroomden over mijn wangen, wat een mooi bedrag :)


Abseilen vanaf de kerk in Geldrop voor Serious Request, hoog!

Geen opmerkingen: