Running to the embassy: Studeren of werken?

dinsdag 2 november 2010

Studeren of werken?

Gistermiddag kwam mijn moeder met een advertentie in een krant, er zou die avond een informatiebijeenkomst gegeven worden over opleidingen bij de GGzE (Geestelijke gezondheidszorg Eindhoven). We besloten om er samen naar toe te gaan omdat het mij wel interessant leek, ik wilde namelijk vroeger graag in een ziekenhuis werken. Een van de opleidingen die aan bod kwamen was de opleiding tot verpleegkundige met een psychiatrische ondertoon. Dit vond ik toch niet zo goed bij mij passen (i.v.m. de soort cliƫnten) en ik doe er dus verder niets mee.

Wel bedacht ik mij dat ik pas 20 jaar oud ben, en dus nog zo veel jaren voor mij heb. Na mijn MBO studie Recreatie was ik er zeker van, ik ga werken! Nooit meer naar school, lang leve de lol! Een paar maanden verder zit ik nog steeds thuis, zonder baan.. en geen geld hebben is geen pretje! Een baan in het toerisme is moeilijk te vinden als je in een dorp woont en dat het langzaam aan winter wordt helpt ook niet mee.

Stiekem zou ik toch best wel in een ziekenhuis willen werken, een kennis van ons was ingeloot bij de opleiding geneeskunde aan de universiteit in Rotterdam en bij mijn laatste bezoek vertelde ze wat ze allemaal deed en leerde. Ik hing aan haar lippen, het was zo interessant!
Natuurlijk is studeren aan een universiteit veel te hoog gegrepen voor een simpele student als ik.. ik heb werkelijk geen idee wat mijn opties zijn..

Wil ik een opleiding verpleegkundige doen, kraamverzorgster? In een apotheek werken? Kan ik dat wel? Ben ik daar wel goed genoeg voor? Allemaal vragen die opeens door mijn hoofd springen.

Kennen jullie iemand die een opleiding tot verpleegkundige volgt? Of misschien volg je zelf die opleiding of iets soortgelijks? Zijn jullie blij dat jullie er aan begonnen zijn, of zeggen jullie eerder: doe maar niet!

Alle informatie is welkom :)

Geen opmerkingen: