Running to the embassy: Dagje Keulen met mijn ouders

woensdag 27 oktober 2010

Dagje Keulen met mijn ouders


Mijn ouders hadden een tijd geleden mijn broer beloofd dat ze hem naar Phantasialand zouden brengen zodat hij daar de dag door kon brengen met één van zijn vrienden.

Ze zouden daarna doorrijden om de stad Keulen te bezoeken. Het leek mij leuk om mee te gaan en zo gezegd zo gedaan, vanochtend om half negen reed ik de straat uit richting Duitsland. Onderweg kon de file natuurlijk niet ontbreken en zo kwamen we om half elf aan bij Phantasialand.




Toen kreeg ik toch wel spijt, er was bijna helemaal niemand! Wat zou het gaaf geweest zijn om twintig keer achter elkaar in de achtbaan te kunnen gaan zonder te moeten wachten.

Mijn ouders en ik zette mijn broer af (zijn vriend kon helaas niet mee gaan, dus ging hij alleen) en reden daarna verder naar Keulen. Ik moet zeggen dat ik blij was het eerste stuk gereden te hebben, in de stad raak ik snel in de stress doordat de auto vaak de neiging heeft om snel af te slaan.

Als allereerst gingen we op zoek naar een plek om te lunchen. Mijn moeder kon zich herinneren dat zij en mijn vader vroeger in een chique café hadden geluncht met de Rabobank. Het leek haar leuk om café Reichard opnieuw te bezoeken. Als je binnen stapt weet je niet wat je ziet! Macarons (€ 9,80 voor 100 gram!), allerlei soorten taarten, chocolade en meer. En lekker dat het er allemaal uitziet! Ze beschikken over meerdere zitgedeeltes, de een wat gezelliger dan de ander. Wat ons vooral opviel was hoe luxe de toiletten waren!

Helaas hadden wij ons fototoestel niet meegenomen, anders had ik zeker foto's gemaakt van het gebak. Mijn vader en moeder dronken allebei koffie wat in een kannetje geserveerd werd. Ik zelf koos voor een warme chocolade melk met een stuk cheesecake. Mijn ouders kozen ook een stuk taart uit. Het was erg gezellig maar oh wat schrokken we toen we de rekening zagen! Zesentwintig euro dertig! Het kannetje koffie kostte € 5,30 per stuk, zelfs mijn warme choco was goedkoper! De stukken taart kosten ook nog eens € 3,90 per stuk en die van mijn vader nog eens € 4,10 (!). Een hele ervaring :)



Meiden, Keulen is een waar shop paradijs!! Lush, een grote boekenzaak, een McDonalds café (met cupcakes en witte chocolade melk, jam!), Swatch, Six, United colours of Benetton, Lego store, een grote H&M winkel plus aparte lingerie store, Yves Rocher, een grote mediamarkt, een Nespresso winkel, een grote music store (perfect voor de muziek fanaat!), decoratie winkels met hemelse geur stokjes, Swarovski, Esprit, een mega schoenenwinkel t/m maat 43 voor de vrouwen (ook met hippe schoenen en hakken), Louis Vuitton, Starbucks, een mega groot "Kaufhaus" vol met speelgoed, make-up, parfum, sport artikelen, schoenen en sport kleding (ik kreeg meteen zin om een abbo op de sportschool te nemen!). You name it, Köln has it!

Desondanks al deze shopgelegenheden ben ik maar met één aankoop thuisgekomen. Een paar Gabor schoenen om te dragen tijdens het stijldansen! Nu dans ik namelijk nog op zachte ballerina's en mijn partner heeft af ten toe de neiging om op mijn voeten te stappen en dan valt mijn schoen uit *schud hoofd*

De schoenen heb ik bij Schuhhaus Kaempgen gekocht. Het is een belachelijk grote schoenenwinkel met een heren-, kinder- en dames afdeling. In Nederland heb ik altijd erg veel moeite om schoenen in mijn maat te vinden (maat 42, 43), vooral hakken is nog altijd een heel frustrerend probleem. Een tijd geleden was ik helemaal naar het midden van het land afgereisd om een speciale grote maten schoenenzaak te bezoeken. Bleken ze alleen saaie blauwe/grijze schoenen in maat 42 te hebben, aardig aan de prijs. Helemaal teleurgesteld keerde ik terug naar huis..

Deze winkel bleek echter een waar schoenen paradijs te zijn! Ze hadden van alles in mijn maat: Laarzen, enkellaarsjes én hakken! Zowat elk paar heb ik aangepast, ik voelde me net een kind in een snoepwinkel! Helaas gingen we na het uitzoeken van de ballroom schoenen weer verder.

Als afsluiting:
Voor de bezoekers die thuis een Nespresso machine hebben staan en die fan zijn van Daniel Graig, A.K.A. James Bond. Op Am Hof 1 bevind zich een Nespresso Boutique met een medewerker die sprekend op de acteur lijkt, hij spreekt ook nog eens Nederlands. Hoe perfect wil je het hebben? ;)

Als je een aankoop doet krijg je ook nog eens een gratis kopje koffie erbij.

Terugkijkend naar de afgelopen dag ben ik bij dat ik gezellig tijd heb doorgebracht met mijn ouders zonder mijn broer erbij. We hebben lekker gegeten, gelachen en kwijlend staan kijken naar de nieuwe Swarovksi collectie... ;)

Geen opmerkingen: